مدرسة السيدة زينب الثانوية بنات ترحب بكم وتتمنى لكم أوقاتاً سعيدة فى منتداها ...نسعد بلقائك ومشاركتك

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

مدرسة السيدة زينب الثانوية بنات ترحب بكم وتتمنى لكم أوقاتاً سعيدة فى منتداها ...نسعد بلقائك ومشاركتك

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

حكمة اليوم

مرحباً : أنت الزائر رقم

walidsoft

سحابة الكلمات الدلالية

المواضيع الأخيرة

» sudan exam 2013 by mr abdl halim heder
grammar rev I_icon_minitimeالجمعة 10 مايو - 1:16 من طرف halim

» gulliver's travels chapter 5
grammar rev I_icon_minitimeالسبت 2 مارس - 22:25 من طرف halim

» لغز riddle by mr abdlhalim heder
grammar rev I_icon_minitimeالأربعاء 5 ديسمبر - 23:37 من طرف halim

» زندا معربه اهداء من mr abdl halim heder
grammar rev I_icon_minitimeالأربعاء 5 ديسمبر - 23:25 من طرف halim

» zenda characters by mr abdlhalim heder
grammar rev I_icon_minitimeالأربعاء 5 ديسمبر - 23:16 من طرف halim

» هذا الموقع غير مبرمج من قبل المدرسة
grammar rev I_icon_minitimeالإثنين 29 أكتوبر - 19:32 من طرف المصمم/عبدالله السكري

» اين عنوان التطوير التكنولوجى والتعلم النشط على موقع المدرسة
grammar rev I_icon_minitimeالإثنين 29 أكتوبر - 19:10 من طرف المصمم/عبدالله السكري

» قبل أن أستفيد وأفيد حدراتكم
grammar rev I_icon_minitimeالإثنين 29 أكتوبر - 11:17 من طرف المصمم/عبدالله السكري

» ترجمة امتحان شهر اكتوبر 2012 الصف الثانى الثانوى
grammar rev I_icon_minitimeالسبت 20 أكتوبر - 13:52 من طرف halim

تصويت

هل انت موافق على التعديلات الدستورية الجديدة
grammar rev I_vote_rcap58%grammar rev I_vote_lcap 58% [ 11 ]
grammar rev I_vote_rcap42%grammar rev I_vote_lcap 42% [ 8 ]
grammar rev I_vote_rcap0%grammar rev I_vote_lcap 0% [ 0 ]

مجموع عدد الأصوات : 19

التبادل الاعلاني


    grammar rev

    avatar
    halim


    عدد المساهمات : 72
    تاريخ التسجيل : 09/03/2011

    grammar rev Empty grammar rev

    مُساهمة من طرف halim الأربعاء 8 يونيو - 12:25

    Definite and indefinite articles


    1) The
    indefinite article a/an



    Only use a/an with singular
    countable nouns.



    تستخدم a/an مع الاسم المفرد الذى يعد.


    Use a/an to:


    1. refer to something
    for the first time.



    عند الاشارة لشئ
    للمرة الاولى.



    ·
    A bird can work in a
    team.



    2.
    refer to one of many.


    للإشارة إلى واحد
    من كثير.



    ·
    He's a player in that
    football team.



    3.
    refer to someone's job.


    عند الحديث عن
    وظيفة شخص ما.



    ·
    She is a civil
    engineer.



    a or an?


    a-
    Use an with words which begin with a vowel sound.


    ·
    I read an article
    about Golding.



    b-
    If the letters u or h have a consonant sound, use a.


    أى إذا كانت صوت u تنطق تماما
    كما ننط حرف
    U .
    وإذا كانت
    h
    تنطق أى
    ليست صامتة.



    ·
    My sister works in a
    hospital. She has to wear a uniform.



    c-
    If the letters u or h have a vowel sound use an.


    إذا كانت u تنطق كأى حرف
    متحرك
    a,
    e, o, i



    ·
    My uncle is an honest
    man. He drives an underground train.



    2) The
    definite article the



    You can use the with all kinds of
    nouns: singular or plural, countable or uncountable.



    تستخدم THE مع الاسم الذى يعد أولا يعد ومع المفرد والجمع
    ولكن بشروط:



    Use the:


    1- to refer to
    something you have already referred to.



    عند ذكر شئ أو شخص
    تم الاشارة له من قبل.



    ·
    A bird was put in a cage with some food. The bird could see the food but could
    not reach it.



    2-
    to refer to something there is only one of it.


    مع الاشياء التى
    يوجد منها واحد فقط.



    ·
    Golding was a sailor
    in the British navy.



    3-
    to refer to an invention or a type of animal.


    عند الحديث عن
    الاختراعات أو ذكر نوع معين من الحيوانات (لاحظ يأتى بعدها الحيوان فى صيغة
    المفرد)



    ·
    The computer says the
    lion is a member of the cat family. 



    4-
    with the names of most seas, oceans and rivers:


    مع معظم اسماء
    المحيطات والبحار والأنهار.



    ·
    the Pacific Ocean/the
    Mediterranean Sea/the Nile



    5-
    with the names of some countries (usually ones in a
    group of some kind).



    مع بعض الدول
    وخصوصا التى تتكون من مجموعة متماثلة.



    ·
    the United Arab Emirates/the United Kingdom/the United
    States



    3) No
    article



    Use no article:


    1- with plural
    countable nouns (with a general meaning).



    مع الجمل إذا كنا
    نتحدث عنه بصفة عامة ولا نقصد مجموعة معينة.



    ·
    Children can be noisy.


    2-
    with uncountable nouns (with a general meaning).


    مع الاسماء التى
    لا تعد إذا كنا نتكلم أيضا بصفة عامة



    ·
    If you're thirsty,
    drink water.



    3-
    with the names of towns, cities and most countries.


    مع أسماء المدن
    والقرى ومعظم الدول.



    ·
    Luxor/London/Egypt/Turkey


    4) Common
    errors



    ·
    A computer has changed the way we work. (Use the, not a/an, for inventions.)


    ·
    I prefer a wooden furniture. (Furniture is an
    uncountable noun so you cannot use a.)



    Comparative and superlative forms


    1- One-syllable
    adjectives ending with two consonants or a long vowel: add -r/the -st or
    -er/the -est.



    الصفات المكونة من
    مقطع واحد تأخذ النهايات
    –er أو the –est


    ·
    Large → larger → the
    largest
    C deep → deeper → the deepest


    2- One-syllable
    adjectives ending with a short vowel and one consonant: double the last
    consonent and add -er/the -est.



    إذا كانت الصفة
    منتهية بحرف ساكن واحد مسبوق بمتحرك (واحد قصير) نضاعف الحرف الأخير.



    ·
    Big → bigger → the
    biggest
    C fat → fatter → the fattest


    3- Two
    or more syllable adjectives ending in y: change y to –'i' and add -er/the -est.



    الصفات المنتهية ب y عامة سواء من مقطعين أو أكثر تقلب y إلى i ونضيف النهايات السابقة.


    ·
    Easy → easier → the
    easiest



    4- Many
    two or more syllable adjectives: use more/the most + adjective.



    الصفات المكونة من
    مقطعين فأكثر نضيف لها
    more و the most


    ·
    Difficult → more
    difficult → the most difficult



    5- Other
    words, phrases and irregular forms:



    a-
    Less → the least are the opposites of هما مقابل more and the most.


    ·
    My book is less
    interesting
    than yours, but Ali's is the least interesting (book).



    6- You
    can compare with (not) as + adjective + as.



    يمكن أن تستخدم
    الصيغة التالية فى المقارنة.



    not as + صفة + as


    ·
    Mount Fuji is not as
    dangerous as Annapurna.



    7- Good
    and bad have irregular forms.



    good → better → the best C bad → worse → the worst


    ·
    This hotel is better
    than that one, but the Blue Hotel is the worst



    8- Use
    comparative adjectives with than to compare two people or things.



    تستخدم الدرجة
    الثانية عند المقارنة
    (-er - more ) بين شخصين أو شيئين.


    ·
    Mount Fuji is more
    beautiful than the Matterhorn.






    9- Use
    the + superlative adjectives to compare more than two people or things.
    تستخدم
    الدرجة الثالثة
    the most / the –est عندما نقارن بين أكثر من
    اثنين.



    ·
    Mount Fuji is the most
    popular mountain in the book.



    10- Common
    errors



    ·
    Everest is more higher than Kilimanjaro. (higher)


    Add -er/-est to short adjectives
    instead of using the word more/most.



    ·
    Annapuma is dangerouser than Everest (more dangerous)


    Use more with long adjectives
    instead



    Relative clauses and relative pronoun


    1. In
    all relative clauses, use:



    ·
    who or that for people.


    تستخدم who للأشخاص.


    ·
    which or that for things.


    تستخدم which للأشياء.


    ·
    where for places.


    تستخدم where للأماكن.


    ·
    when for times.


    تستخدم when للزمن أو الوقت


    ·
    whose to show that something belongs to or is
    connected with someone or something.
    تستخدم للتوضح أن شئ ينتمى لشخص أو شئ


    2. Type
    1



    Type 1 relative clauses give us
    important or necessary information about people, things or places. They tell us
    which person, thing or place.



    النوع الأول وهو
    الذى يعطى معلومة مهمة أو ضرورية للشخص أو الشئ أو المكان ولا نستخدم فاصلة فى هذا
    النوع



    Note:


    Do not use commas around the clause.


    ·
    The supermarket which
    Miss O'Connor works for
    buys vegetables from Fruco.



    ·
    The man that
    Ibrahim met at the airport
    was from Scotland.



    We can leave out the relative pronoun if it is the object of the clause.


    يمكن حذف ضمير الوصل إذا كان مفعولا للجملة.


    ·
    The man Ibrahim met at
    the airport was from Scotland.



    3. Type
    2



    Type 2 relative clauses do not tell us which
    person, thing or place. They only give us more information about them.



    النوع الثانى لا
    يخبرنا أى شخص أو شئ أو مكان هذا الذى نقصده فقط يعطى معلومة اضافية.



    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] Mr Wong , who has
    just arrived in Egypt, is the chief buyer for a Chinese company.



    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] The company, which
    is in Beijing, employs 1,000 people.



    Always use commas around the clause.


    دائما استخدم
    الفاصلة حول جملة الصلة فى هذا النوع.



    We can never leave out the relative
    pronoun.



    لا يمكننا حذف
    ضمير الوصل فى هذا النوع



    4. Common
    errors:



    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] The man that
    Ibrahim met at the airport he is from Scotland.



    Do not use another pronoun to repeat
    a reference.



    5. Whose


    Whose is a relative pronoun which is
    used to show that something or someone belongs to something or someone else.



    يستخدم ليبين أن
    شيئا أو شخصا يخص شيئا أو شخصا آخر.



    a- In
    a type 1 relative clause:



    §
    I work for a
    supermarket chain whose head office is in Ireland
    .


    b- In
    a type 2 relative clause:



    §
    Miss O'Connor, whose
    company buys fruit and vegetables from Fruco
    , has made an appointment to meet Mr
    Latif.



    Used to


    1. use
    "used to +
    المصدر "
    :



    1-
    To contrast past and present habits:


    عند مقارنة عادات
    كانت موجودة فى الماضى مع أخرى فى المضارع. (أو لم تعد موجودة فى المضارع)



    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] He used to swim every day. (he doesn't do this now)


    2-
    To contrast past and present situations:


    عند مقارنة مواقف
    فى الماضى مع أخرى فى المضارع. (أو لم تعد صحيحة فى المضارع)



    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] We used to live in a small flat in the city centre.


    2. Examples:


    §
    l/you/he/she/we/they used to play tennis.


    §
    l/you/he/she/we/they
    didn't use to drink tea.



    §
    Where did
    you use to live?



    §
    Where did you use to live?


    3. Common
    errors:



    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] Where did you used
    to live? (use)



    Note:


    Use "used to" to refer to
    past habits. To refer to present habits use the present simple.



    تستخدم used to للتعبير عن عادات فى الماضى للتعبير عن عادات فى
    الحاضر استخدم المضارع البسيط.






    In questions and negative sentences,
    we use the infinitive form use (not used).



    فى النفى
    والاستفهام استخدم المصدر
    "use"
    واحذر واياك واستخدام "used"






    Present perfect simple and continuous


    The present perfect always links the
    past with the present in some way
    .



    1) Use
    the present perfect simple for:



    1-
    actions which began in the past and are still
    continuing.



    للتعبير عن حدث
    بدأ فى الماضى ولا زال مستمرا.



    §
    She's worked very hard
    this week.



    2-
    actions which have happened recently.


    حدث انتهى مؤخرا
    أو من وقت قصير.



    §
    We have just passed
    the test.



    3-
    someone's experience.


    للحديث عن تجربة
    شخص ما.كما لو قلت
    I have the experience of أو I have never the
    experience of
    ولاحظ انك لاتصف حدث معين.


    §
    He has always enjoyed
    fishing.



    §
    I think I have seen
    this movie before.






    2) Present
    perfect continuous



    a-
    Statements and questions:


    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] l/you/we/they have
    (not) been working all day.



    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] He/She has (not)
    been trying to phone you since yesterday afternoon.



    -
    Has he/she been revising for the test?


    Yes, he/she has. C No, he/she hasn't.


    -
    Have I you we/they been running?


    Yes, l/you/we/they have. C No, l/you/we/they haven't.


    b-
    Use the present perfect continuous:


    1-
    for uninterrupted activities leading up to the
    present.



    الأحداث المستمرة
    (التى لم تنقطع) حتى الحاضر



    §
    I've been studying all
    day.



    2-
    for activities that have happened regularly in the
    time leading up to the present.



    الأنشطة التى حدثت
    بانتظام بدأت فى الماضى ومستمرة للحاضر.



    §
    It's been raining a
    lot recently.



    §
    I've been learning
    Greek for the last few months.



    3-
    to express a present situation.


    لتفسير سبب موقف
    (نتيجة) معينة فى الحاضر.



    §
    I've been running -
    that's why I'm so tired.



    3) Common
    error:



    §
    I'm studying English for nine years. (have been studying)


    To refer to an activity that started
    in the past and still continues,
    use the present perfect continuous.



    للتعبير عن نشاط
    بدا فى الماضى ومازال مستمرا حتى الحاضر نستخدم المضارع التام المستمر وليس
    المضارع المستمر.

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس 21 نوفمبر - 12:48